Haydi Modifiye Pilatese!

      Bu blogu açarken hedeflerimden biri de çocuk sahibi olduktan sonra kendi sağlığını ihmal etmeye başlayan kadınlara, sağlıklarını korumak için günlük hayatta uygulayabilecekleri küçük öneriler vermekti. Sonra farkettim ki sadece çocuk sahibi olanlar değil kendini ihmal edenler. Aslında hepimiziz. Fizyoterapist olduğum halde ben bile kendi sağlığımı ne kadar da az umursuyormuşum, vücudumla ilgili farkındalığım ne kadar azmış! Bunu farketmemi sağlayan şey modifiye pilates oldu.
Türkiye’ye döner dönmez ayağımın tozuyla modifiye pilates eğitmenliği için bir kursa kayıt oldum. Geçmişte kısa süreli de olsa katılımcı olduğum bir pilates sınıfı tecrübem, bir de ince ve uzun olduğu için  fit olduğunu düşündüğüm bir vücudum vardı. Tabi ki pilates benim için çok kolay olacaktı!

      Yanılmışım :)
    Modifiye pilates benim daha önceki tecrübemdeki gibi savrula savrula son noktada balistik  hareketlerin çıktığı birşey değilmiş. Eğitim aldığım kurum olan The Australian Physiotherapy & Pilates Institute (APPI)’ye göre; ‘’ Pilates merkezi stabiliteyi artırmak ve postürü geliştirmek amacıyla derin karın ve omurga postüral kaslarını hedef alan zihin-beden uyumlu bir egzersiz çeşididir. Zihin ve beden Pilatesteki sekiz prensibi sağlamak amacıyla bir arada tutulur. Konsantrasyon, merkezleme, nefes, izolasyon, rutin, kesinlik, kontrol ve harekette akıcılık’’ (*)  
     Tüm bunları bir arada düşünmek ve uygulamak benim için bir hayli zordu ama zorlanmama rağmen her pilates dersinin ardından inanılmaz bir rahatlama hissettim ruhumda ve bedenimde. Tabi ki bunda en büyük pay APPI Türkiye Temsilcisi Uzm. Fzt. Özlem Üstünkaya'ya ait. Sadece öğretmek değil vargücüyle öğretmekti onun yaptığı. Akabinde haftalık rutin görüşmelerimizde de pozitif enerjisi ve desteğiyle motivasyonumu hep yüksek tuttu. Günden güne sürecin daha iyiye gittiğini görmek de mutluluk vericiydi benim için. Çoğu sabah sırt ağrılarıyla uyanırdım, modifiye pilatesle birlikte ağrıyla uyanmak diye birşey kalmadı hayatımda. Üstelik birkaç hafta içinde postürümde (duruşumda) gözle görülür değişiklik oldu. Egzersizle serotonin nam-ı diğer mutluluk hormonu salınımının arttığını da hepimiz biliyoruz zaten ;) 
     O zaman ne duruyoruz haydi modifiye pilatese!




     Küçük bir dip not; modifiye pilates sağlıklı omurgayı korumanızı sağladığı kadar omurga sağlığının bozulduğu durumlarda da (fıtık, skolyoz, bel ağrısı vs.) iyileşme ve problemin tekrarlanmasını azaltmada da etkili. Eğitimi sadece fizyoterapistlere verildiği için sadece fizyoterapistler koruyucu ve tedavi edici amaçlı bu yöntemi uygulayabiliyor. Bu yönüyle de klasik pilatesten ayrışıyor.

     Ayrıntılı bilgi ya da pilates çalışmaları için sağ sütunda bulunan iletişim formunu doldurarak bana ulaşabilirsiniz.
     Kursu almak isteyen meslektaşlarım  da aşağıdaki linkten gerekli bilgiye ulaşabilir.


(*)http://www.appiturkey.com/modifiye-pilates-nedir-m-m#

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Taktil (Dokunma) Duyusu İçin Öneriler

Karın Üstü Aktivite Zamanı (Tummy Time)

Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi